• På svenska
  • In English
  • Auf Deutsch
EtusivuSuomeksiAjankohtaistaYlä-Savon tapahtumien markkinointiyhteistyö laajenee ja kehittyy
Ajankohtaista

Ylä-Savon tapahtumien markkinointiyhteistyö laajenee ja kehittyy

5.12.2017 12:46

Kuhinaa keskustaan, tapahtumamatkailua Ylä-Savoon hankkeessa kehitetään alueen tapahtumien markkinointia tiiviissä yhteistyössä alueen matkailu- ja tapahtumamarkkinoinnista vastaavan Iisalmi ja tienoot –markkinointiryhmän kanssa.

Tapahtumien alueellinen markkinointiyhteistyö laajenee tulevana vuonna. Toimintaan ovat sitoutuneet tapahtumamatkailun kehittämistyön myötä Iisalmen kaupungin lisäksi Sonkajärven ja Vieremän kunnat. Kuntarahoituksen lisäksi yhteismarkkinoinnissa on mukana yrityksiä ja tapahtumia, ja myös uusia tapahtumakumppaneita on liittymässä markkinointiyhteistyöhön ensi vuonna.

Ylä-Savon tapahtumien yhteismarkkinointi toteutetaan osana alueellista matkailun yhteismarkkinointia. Koordinoijana toimii jo vuosia toiminut Iisalmi ja tienoot –markkinointiryhmä, joka toimii Iiden ry:n alaisuudessa. Ryhmän käytettävissä on Iisalmen kaupungin matkailu- ja viestintäasiantuntijan työpanos. Tapahtumat ovat alueen matkailumarkkinoinnin kärkenä ja yhteistyössä mukana olevien kuntien tapahtumat saavat automaattisesti näkyvyyttä tietyissä toimenpiteissä. Lisäksi kaikkien yksittäisten Ylä-Savon alueella järjestettävien tapahtumien on mahdollista liittyä erikseen tapahtumayhteistyökumppaniksi, jolloin tapahtuma saa suuremman näkyvyyden ja lisähyötyjä toimenpiteissä. Tutustu toimenpiteisiin ja kumppanuuspakettiin sivun alalaidasta löytyvästä pdf-liitteestä tai oheisesta linkistä: Markkinointitoimenpiteet ja kumppanuuspaketti tapahtumajärjestäjille 2018

Kuhinaa keskustaan, tapahtumamatkailua Ylä-Savoon hankkeessa on tuotettu tapahtumien markkinointimateriaaleja, muun muassa videoita ja valokuvia, alueen tapahtumien markkinointiin. Osana markkinointikonseptin kehitystyötä uudistetaan yhteistyössä myös tapahtumamarkkinoinnin markkinointi-ilmettä vahvistamaan alueen tunnettavuutta ja imagoa. Yhtenäisen graafisen ilmeen johdonmukainen käyttäminen kaikessa viestinnässä ja materiaaleissa tekee alueen tapahtumien ja matkailun markkinointiviestinnästä tunnistettavaa. Hankkeen avulla koordinoidaan lisäksi tapahtumajärjestäjä- ja yritysyhteistyötä sekä luodaan uusia yhteistoimintamalleja markkinoinnin tueksi.

www.iisalmi.fi/kuhinaakeskustaan

Tiedostot